На сьогоднішньому уроці я хотів би ознайомити вас з методикою проведення розбирально-складальних робіт та технічного обслуговування газорозподільчого механізму (ГРМ) двигуна внутрішнього згоряння автомобілів, а саме: проведення демонтажу двигуна, проведення розбирання головки блоку циліндрів двигуна та дефектування деталей газорозподільчого механізму автомобіля, ремонт та збирання двигуна автомобіля.
Основною умовою роботи двигуна внутрішнього згоряння є наявність системи газорозподілу. У народі механізм називають ГРМ. Цей вузол повинен регулярно обслуговуватися, що суворо регламентовано заводом-виробником. Недотримання термінів щодо заміни основних компонентів може спричинити за собою не тільки ремонт ГРМ, але і двигуна в цілому.
В даний час існує два варіанти реалізації приводу ГРМ: пасовий та ланцюговий. Перший вважається більш поширеним і простим в обслуговуванні. Система налічує декілька шківів, установлених на розподільних і колінчастому валах, а також водяний насос. Механізм також включає в себе систему натягу і обвідний (паразитний) ролик. Додаткові натягувачі потрібні для того, щоб ремінь працював строго на своєму місці без перекосу. Ролики – це, по суті, підшипники кочення, які періодично теж необхідно змінювати.
Варто розуміти, що ремонт ременя ГРМ не виконується. Він підлягає лише заміні. Що стосується регламентних термінів заміни механізму, то все залежить від заводу-виробника. У більшості випадків ремінь ГРМ змінюють кожні 150 тисяч кілометрів, але у важких умовах експлуатації, необхідно проводити заміну кожні 90-100 тисяч кілометрів. Ремонт ременя ГРМ та інших складових не рекомендується робити ще з тієї причини, що обслуговування газорозподільного механізму досить дороге, особливо це стосується двигунів V6 і V8. Так як ремонтні роботи не дають ніяких гарантій по терміну служби, то можна потрапити на позапланову заміну. Комплект заміни: ремінь, обвідний і ведучий ролик, водяний насос і сальники.
Основна мета інженерів полягає в тому, щоб забезпечити максимальний ресурс силового агрегату автомобіля. А так як обрив ременя ГРМ в більшості випадків призводить до фатальних наслідків, то багато уваги було приділено надійності вузла. В цьому плані ланцюговий привід виявився попереду ремінного. Практично завжди застосовується дворядний ланцюговий привід, який входить в зачеплення з відповідними зірочками, встановленими на валах (розподільному і колінчастому).
Основна проблема ланцюга полягає в тому, що з часом вона розтягується. В результаті цього нерідко з'являються сторонні шуми і збиваються мітки ГРМ. З-за цього двигун втрачає частину потужності і підвищується його знос. Ремонт ланцюга ГРМ, так само як і ременя, не виконується. Заміні підлягає повністю весь вузол, починаючи від зірочок і закінчуючи ланцюгом і заспокоювачем з натягувачем. Що стосується основних переваг ланцюгового приводу, то це його надійність і інтервали заміни. Його необхідно змінювати дещо рідше, приблизно кожні 250 тисяч кілометрів. Якщо цього не робити вчасно, то може статися обрив ланцюга ГРМ. Ремонт мотора після такої поломки буде коштувати досить дорого.
Сьогодні ми ознайомимося з послідовністю виконання демонтажу, розбирання, складання та монтажу газорозподільчого механізму автомобіля.Послідовність дій цих операцій відображається у відповідній інструкційно-технологічній картці.
В якості наглядного прикладу, перегляньте відеоматеріали з розбирально-складальних робіт і технічного обслуговування двигуна автомобіля Audi A6 у виконанні професійного моториста Ярослава, працівника автосервісу. В своєму відео він докладно показує технологію діагностування двигуна автомобіля загалом та діагностування газорозподільчого механізму зокрема. У відеоролику він демонтує двигун автомобіля і, поступово розбираючи його, дефектує всі деталі. Зверніть увагу на прийоми роботи та інструменти, що використовуються фахівцем.
В другій частині Ярослав докладно показує свою роботу по ремонту агрегатів двигуна, по заміні, необхідних по регламенту, деталей двигуна та збиранню двигуна в цілому. Він використовує багато спеціального та вимірювального інструменту.
https://www.youtube.com/watch?v=zHp5jxeuBZM
Важливо дотримуватись вимог безпеки праці при виконанні даних робіт, не забувайте про це.
Після перегляду відео коротенько законспектуйте в зошит послідовність дій фахівця автосервісу. До наступного заняття повторіть матеріали з теоретичного курсу по темі "Система мащення двигуна".
Немає коментарів:
Дописати коментар