На сьогоднішньому уроці я хотів би ознайомити вас з методикою проведення діагностування та перевірки працездатності датчика температури охолоджуючої рідини та датчика концентрації кисню автомобіля.
Існує величезна кількість систем керування двигуном і їх модифікацій. ЕСУД - це електронна система управління двигуном або по-простому комп'ютер двигуна. Електронний блок управління зчитує дані з датчиків двигуна і передає вказівки на виконавчі системи. Це все робиться, щоб двигун працював в оптимальному для нього режимі і зберігав норми токсичності і споживання палива.
Для автомобілів використовуються системи управління двигуном компаній Bosch, General Motors та деякі інші.
Контролер — головний компонент електронної СУД. Оцінює інформацію від датчиків про поточний режим роботи двигуна, виконує досить складні обчислення і керує виконавчими механізмами.
Електронні системи управління сучасного автомобіля немислимі без датчиків. Автомобільні датчики оцінюють значення неелектричних параметрів і перетворять їх в електричні сигнали. Як сигнал виступає напруга, струм, частота та ін. Сигнали перетворюються в цифровий код і передаються в електронний блок управління, який відповідно до закладеної програми пускає в хід виконавчі механізми.
Датчики застосовуються практично у всіх системах автомобіля. В будь-якій системі управління двигуном обов'язково присутній датчик температури охолоджуючої рідини.
Датчик температури охолоджуючої рідини встановлюється безпосередньо на блок двигуна, або на патрубки системи охолодження відразу після виходу з двигуна. У різних варіантах систем керування двигуном застосовуються датчики з аналоговим вихідним сигналом. У цьому випадку залежно від температури охолоджуючої рідини змінюється електричний опір і, відповідно, напруга вихідного сигналу датчика. Існують різні конструкції датчиків температури охолоджуючої рідини, але кожен із них працює по принципу терморезистора з від'ємним температурним коефіцієнтом, тобто з підвищенням температури датчика його електричний опір зменшується.
Датчик концентрації кисню або як його ще називають лямбда-зонд є одним із основних датчиків електронних систем керування двигуном автомобіля за його екологічними параметрами. Датчик концентрації кисню необхідний у системі для точного дозування палива. За сигналом датчика контролер визначає поточне співвідношення повітря-паливо і вносить відповідні корекції для оптимального режиму роботи двигуна, економії пального та зменшення шкідливих викидів з двигуна в атмосферу і є визначальним фактором для точного дозування палива.
Датчик концентрації кисню
Лямбда-зонд, що встановлений у вихлопній системі автомобіля повинен визначати вміст кисню у вихлопі, що характеризує ефективність згоряння паливо-повітряної суміші у циліндрах двигуна. Сигнал з лямбда-зонда надходить електронного блоку керування двигуном (англ. Engine Control Module, ECM або англ. engine control unit, ECU), котрий на цій основі регулює склад суміші. Умовою правильної роботи зонда є його розігрівання до відповідної температури.
Блок керування двигуном з певною періодичністю (не менше 2-х разів на секунду на холостих обертах і частіше при зростанні частоти обертання двигуна та низки інших параметрів) знімає сигнал з лямбда-зонда та порівнює отримане значення із значенням, закладеним в пам'ять. Якщо поточне значення відрізняється від заданого (оптимального, відповідного обраному робочому режиму), то контролер видає команду на збільшення або зменшення тривалості упорскування палива форсунками, тобто здійснюється точне підналагодження режиму роботи двигуна під поточну ситуацію з досягненням максимальної економії палива та мінімізації шкідливих викидів.
Датчик концентрації кисню встановлюється безпосередньо на випускному тракті двигуна, і буває один або два, перед каталітичним нейтралізатором і після нього. У різних варіантах систем керування двигуном застосовуються цирконієві датчики з цифровим вихідним сигналом. У цьому випадку залежно від кількості кисню у відпрацьованих газах змінюється форма та частота сигналу з датчика.
Методика підключення мотор-тестера Autoscope IV, роботи з ним та дослідження осцилограми сигналу з датчиків концентрації кисню докладно описано на сайті https://injectorservice.com.ua/
В іншому ролику Євген докладно показує свою роботу з діагностування двигуна автомобіля VW Passat, а саме з діагностування датчика концентрації кисню. Він використовує багато цікавого спеціального діагностичного обладнання та вимірювального інструменту.
https://www.youtube.com/watch?v=XRLPjYZ12yE
Важливо дотримуватись вимог безпеки праці при виконанні даних робіт, не забувайте про це.
Немає коментарів:
Дописати коментар