неділя, 10 квітня 2022 р.

Група 17 Урок виробничого навчання 11.04.2022 Тема "Участь у ремонті вантажних та легкових автомобілів (крім спеціальних), мікроавтобусів, автобусів, причепів, напівпричепів і мотоциклів"

 На сьогоднішньому уроці я хотів би ознайомити вас з методикою проведення розбирально-складальних робіт та технічного обслуговування системи мащення двигуна внутрішнього згоряння автомобілів, а саме: проведення демонтажу двигуна, проведення розбирання двигуна та дефектування деталей системи мащення автомобіля (масляного насоса, масляних ущільнень та прокладок, масляного фільтра), ремонт та збирання двигуна автомобіля.

  Основною умовою надійної роботи двигуна внутрішнього згоряння є наявність системи мащення. Ця система повинна регулярно обслуговуватися, що суворо регламентовано заводом-виробником, в першу чергу регулярно замінюватись моторна олива та фільтр. Недотримання термінів щодо заміни основних компонентів та рідин може спричинити за собою не тільки ремонт системи мащення, але і двигуна в цілому.

  Будова системи мащення двигуна наведена на схемі. 



  Принципова схема системи мащення двигуна автомобіля з мокрим картером:

1-Масляний фільтр; 2-термометр; 3-масляний радіатор; 4-перепускний запобіжний клапан; 5-кран виключення масляного радіатора; 6-маслозабірний фільтр; 7-масляний насос; 8-Редукційний клапан; 9-перепускний клапан масляного фільтра; 10-масляний повнопоточний фільтр; 11- манометр; 12-головна магістраль; 13-корінний підшипник; 14-підшипник розподільного вала; 15-вісь коромисел; 16-масломірний стрижень; 17-заливна горловина.

  Роботу системи мащення двигуна автомобіля в динаміці можна поспостерігати на прикладі анімаційного ролика.


Основна мета інженерів полягає в тому, щоб забезпечити максимальний ресурс силового агрегату автомобіля. А так як проблеми з системою мащення в більшості випадків призводить до фатальних наслідків, то багато уваги було приділено надійності вузла. В цьому плані своєчасне технічне обслуговування системи мащення дуже важливе. Практично завжди кваліфіковані мотористи максимально уважно ставляться до ремонту системи мащення, до огляду підтікань, до роботи масляного насосу, до стану масляного фільтра.
   Сьогодні ми ознайомимося з послідовністю виконання демонтажу, розбирання, складання та монтажу елементів системи мащення автомобіля.Послідовність дій цих операцій відображається у відповідній інструкційно-технологічній картці.
  

Масляний фільтр системи мащення двигуна

   В якості наглядного прикладу, перегляньте відеоматеріали з розбирально-складальних робіт і технічного обслуговування двигуна автомобіля Chery Amulet у виконанні професійного моториста Ярослава, працівника автосервісу. В своєму відео він докладно показує технологію діагностування двигуна автомобіля загалом та діагностування системи мащення зокрема. У відеоролику він демонтує двигун автомобіля і, поступово розбираючи його, дефектує всі деталі. Зверніть увагу на прийоми роботи та інструменти, що використовуються фахівцем.

    В іншому ролику Ярослав докладно показує свою роботу по ремонту агрегатів двигуна автомобіля Mitsubishi, по ремонту елементів системи мащення, що впливають на зростання тиску масла в системі, та по ремонту двигуна в цілому. Він використовує багато спеціального та вимірювального інструменту.

https://www.youtube.com/watch?v=YqPG9Z5mmWw 

 Важливо дотримуватись вимог безпеки праці при виконанні даних робіт, не забувайте про це.

  Після перегляду відео коротенько законспектуйте в зошит послідовність дій фахівця автосервісу. До наступного заняття повторіть матеріали з теоретичного курсу по темі "Система охолодження двигуна". 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Група 12 Урок виробничого навчання 14.09.2022 Тема МД.-5.2.1. "Здійснення діагностики механізмів і систем електронної системи управління двигуном"

  На сьогоднішньому уроці я хотів би ознайомити вас з методикою проведення бортової діагностики за стандартом OBDI, OBDII, EOBD; визначення ...