На сьогоднішньому уроці я хотів би нагадати Вам вимоги охорони праці при виконанні робіт з діагностування електронного обладнання автомобілів. Вони такі ж як і вимоги охорони праці при технічному обслуговуванні та ремонті автомобілів. Нагадаємо основні положення цих вимог.
Автомобіль являється джерелом шкідливих або небезпечних факторів для майстра з діагностики та налагодження електронного устаткування автомобільних засобів під час проведення діагностичних робіт. А саме:1. Всі технічні рідини, що є в автомобілі (пальне, моторна олива, антифриз, гальмівна рідина, рідини для гідравлічного підсилювача керма та для автоматичної коробки передач) являються хімічними сполуками. При контакті цих рідин з шкірою, слизовими оболонками людини або при потраплянні цих речовин всередину організму можливе важке хімічне отруєння. Особливо обережно потрібно працювати з автомобільними акумуляторами, в них знаходиться рідкий електроліт. Оскільки він являється сумішшю сірчаної кислоти та дистильованої води, то контакт з ним призводить до хімічних опіків. Окремо слід звернути увагу на гази (холодоагенти для системи кондиціонування автомобіля та вихлопні гази), контакт з якими приводить до обмороження та отруєння відповідно. Тому при виконанні діагностичних робіт необхідно мати спецодяг, використовувати індивідуальні засоби захисту, захисні окуляри.
2. Небезпеку складають також обертові деталі двигуна автомобіля. Руки, елементи одягу або інструмент можуть потрапити під приводні ремені, на шківи, під крильчатку вентилятора. Заборонено виконувати будь-які роботи на працюючому двигуні.
3. Ще одним із шкідливих факторів являється висока температура. Випадково, під час роботи, можна випадково доторкнутися до нагрітих до високої температури елементів випускної системи автомобіля, нагрітих деталей двигуна внутрішнього згоряння або отримати термічний опік внаслідок контакту з нагрітим антифризом. Роботи на двигуні потрібно виконувати після його охолодження і використовувати індивідуальні засоби захисту, спецодяг.
4. Небезпеку також несе система запалювання бензинового двигуна автомобіля. Під час роботи цієї системи виробляються високовольтні розряди. Тому при необережному торканні елементів цієї системи працівник може отримати враження електричним струмом високої напруги. Слід бути обережним та використовувати засоби індивідуального захисту.
5. Окремо слід виділити систему пасивної безпеки водія та пасажирів. Система містить прилади з піротехнічними елементами, так звані "подушки безпеки" та прилади натягу ременів безпеки. Необережне поводження з ними, демонтаж, заміна, може призвести до випадкового їх спрацювання. Це може стати причиною травмування працівника. До роботи з елементами цієї системи допускаються лише досвідчені працівники і то після проведення спеціального інструктажу.
6. Небезпеку також складають підйомні роботи на автомобілях. При піддомкрачуванні автомобіля або підйомі його за допомогою спеціального обладнання потрібно надійно зафіксувати автомобіль, проти відкочування або перекидання.
7. Слюсарним або спеціальним інструментом потрібно користуватися за його прямим призначенням, бережно та акуратно.
Безумовне дотримання правил і вимог охорони праці ЗАПОБІГАЄ травматизму на робочому місці під час виконання діагностичних робіт майстром з діагностики та налагодження електронного устаткування автомобільних засобів.
Дотримання вимог електробезпеки дозволить уникнути враження працівника електричним струмом під час використання в роботі електрифікованого інструменту або обладнання. Слід користуватися лише справним інструментом, з непошкодженими проводами, електричними вилками та вимикачами.
Дотримання вимог пожежної безпеки усуває небезпеку загоряння на робочому місці та виникнення пожежі або вибухонебезпечної ситуації. Робоче місце потрібно утримувати в чистоті. Паління на робочому місці або використання відкритого вогню СУВОРО ЗАБОРОНЕНО.
Немає коментарів:
Дописати коментар