вівторок, 12 квітня 2022 р.

Група 17 Урок виробничого навчання 13.04.2022 Тема "Участь у ремонті вантажних та легкових автомобілів (крім спеціальних), мікроавтобусів, автобусів, причепів, напівпричепів і мотоциклів"

 На сьогоднішньому уроці я хотів би ознайомити вас з методикою проведення розбирально-складальних робіт та технічного обслуговування системи охолодження двигуна внутрішнього згоряння автомобілів, а саме: проведення демонтажу двигуна, проведення розбирання двигуна та дефектування деталей системи охолодження автомобіля (водяної помпи, термостата та прокладок, радіатора та патрубків), ремонт та збирання двигуна автомобіля.

  Основною умовою надійної роботи двигуна внутрішнього згоряння є наявність системи охолодження. Система охолодження двигуна виконує одну з найважливіших функцій у ДВЗ, тому вихід з ладу всієї системи або будь-якого її елемента може призвести до перегрівання і поломки двигуна. Рух і експлуатація транспортного засобу з несправною системою охолодження небажані або й заборонені. 

  Ця система повинна регулярно обслуговуватися, що суворо регламентовано заводом-виробником, в першу чергу повинні періодично замінюватись антифриз та водяна помпа. Недотримання термінів щодо заміни основних компонентів та рідин може спричинити за собою не тільки ремонт системи охолодження, але і двигуна в цілому.

  Будова системи охолодження двигуна наведена на схемі. 


  Система охолодження служить для підтримання робочої температури двигуна (в межах 80-95 °С) шляхом примусового відведення тепла від циліндрів двигуна і передачі його навколишньому повітрю. Необхідність у системі охолодження викликана тим, що деталі двигуна, які стикаються з розпеченими газами, під час роботи сильно нагріваються. Якщо не охолоджувати внутрішні деталі двигуна, то перегрівання може призвести до вигоряння шару мастила між деталями і заїдання рухомих деталей внаслідок надмірного їх розширення.
  Системи охолодження практично всіх сучасних автомобілів не відрізняються одна від одної. Принципова, узагальнена схема роботи системи охолодження наведена на малюнку вище, де червоним кольором позначена рідина, нагріта від деталей двигуна, і синім — охолоджена в радіаторі системи.
  До системи водяного охолодження з примусовою циркуляцією рідини входять сорочки охолодження головки і блока циліндрів, радіатор, нижній і верхній сполучні патрубки зі шлангами і водяний насос із водорозподільною трубою, вентилятор і термостат.
   Під час роботи двигуна водяний насос, що приводиться від нього в дію (він же помпа), створює кругову циркуляцію води через сорочку охолодження двигуна, патрубки і радіатор. Водорозподільною трубою вода спочатку прямує до тих місць блока, що нагріваються найбільше. Проходячи через сорочку охолодження блока і головки, охолоджувальна рідина (ОР) омиває стінки циліндрів і камер згоряння, охолоджуючи двигун. Нагріта ОР по верхньому патрубку надходить у радіатор, де, розгалужуючись по трубках на тонші потоки, охолоджується повітрям, яке проходить крізь трубки під дією тяги, створюваної обертовими лопатями вентилятора. Охолоджена ОР знову надходить у сорочку охолодження двигуна.
    Роботу системи охолодження двигуна автомобіля в динаміці можна поспостерігати на прикладі анімаційних  роликів, в яких докладно показано принцип роботи всіх складових частин системи охолодження.



Основна мета інженерів полягає в тому, щоб забезпечити максимальний ресурс силового агрегату автомобіля. А так як проблеми з системою охолодження в більшості випадків призводить до перегрівання двигуна та його заклинювання, то багато уваги було приділено надійності цього вузла. В цьому плані своєчасне технічне обслуговування системи охолодження дуже важливе. Практично завжди кваліфіковані мотористи максимально уважно ставляться до ремонту системи охолодження, до огляду підтікань, до роботи водяної помпи, до стану радіатора.
   Сьогодні ми ознайомимося з послідовністю виконання демонтажу, розбирання, складання та монтажу елементів системи охолодження автомобіля. Послідовність дій цих операцій відображається у відповідній інструкційно-технологічній картці.
  


Водяна помпа системи охолодження двигуна

   В якості наглядного прикладу, перегляньте відеоматеріали з розбирально-складальних робіт і технічного обслуговування двигуна автомобіля VW Passat B6 у виконанні професійного моториста Ярослава, працівника автосервісу. В своєму відео він докладно показує технологію діагностування двигуна автомобіля загалом та наслідки заклинювання помпи системи охолодження зокрема. У відеоролику він демонтує двигун автомобіля і, поступово розбираючи його, дефектує всі деталі. Зверніть увагу на прийоми роботи та інструменти, що використовуються фахівцем.

 
В іншому ролику Ярослав докладно показує свою роботу по ремонту агрегатів двигуна автомобіля Volvo, по ремонту водяної помпи системи охолодення та по ремонту двигуна в цілому. Він використовує багато спеціального та вимірювального інструменту.

https://www.youtube.com/watch?v=mHdEOgpZTKM 

  Важливо дотримуватись вимог безпеки праці при виконанні даних робіт, не забувайте про це.

  Після перегляду відео коротенько законспектуйте в зошит послідовність дій фахівця автосервісу. До наступного заняття повторіть матеріали з теоретичного курсу по темі "Система живлення двигуна". 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Група 12 Урок виробничого навчання 14.09.2022 Тема МД.-5.2.1. "Здійснення діагностики механізмів і систем електронної системи управління двигуном"

  На сьогоднішньому уроці я хотів би ознайомити вас з методикою проведення бортової діагностики за стандартом OBDI, OBDII, EOBD; визначення ...